Z předchozího vydání už nejspíše víte, že se od července roku 2019 pyšníme titulem oficiálního distributora pro značku Lenovo v České republice, a zároveň pokračujeme v oficiální distribuci i na Slovensku. V měsíci říjnu jsme úspěšně ukončili první kvartál, poprvé v roli autorizovaného distributora, a proto jsme požádali manažera eD Lenovo týmu Jana Nábělka o krátké zhodnocení tohoto období.
Už více než čtyři měsíce spolupracujeme se značkou Lenovo jako její oficiální distributor. Dá se již nyní zhodnotit, jak se tato změna projevila na našich obchodních výsledcích a jak na ni reagovali naši obchodní partneři?
Reakce jsou velmi pozitivní. Naši obchodní manažeři získání kontraktu vnímají jako silnou příležitost a díky dobrým vztahům se zákazníky se na toto spojení těšily obě strany. Dříve se jednalo o takový malý ping-pong. Obchodníci eD byli na schůzkách často dotazováni, jak to vypadá s distribucí Lenova. Odpověď ale byla většinou neurčitá, že se snažíme distribuci získat. Při několika schůzkách za rok si takto se zákazníky vzájemně dali pár výměn, ale moc nového se nedozvěděli. Dnes už ale obchodníci při stejné otázce smečují. Co se týče hodnocení výsledků, první kvartál byl pro nás náročný hlavně časově, a nevyhnuli jsme se ani některým drobným chybám. Díky skvělému týmu, který pro značku Lenovo máme, se ale všechno velmi rychle vyřešilo. Odměnou pro nás byl výrazný nárůst v meziročním srovnání. Za to bych rád všem poděkoval.
Připomeň prosím, jaké konkrétní výhody vyplývají ze změny typu distribuce pro naše partnery?
Jedná se především o širší produktovou nabídku. Aktuálně nabízíme šest stovek produktů z portfolia Lenovo Commercial. Naši zákazníci mohou již nyní ocenit lepší skladovou dostupnost či maximální prodejní podporu zajišťovanou profesionálním týmem specializujícím se na značku Lenovo.
Zmínil jsi profesionální tým. Kolik lidí nyní zajišťuje v eD značce Lenovo produktovou podporu?
Náš eD Lenovo tým čítá tři produktové manažery, jednoho specialistu a dva asistenty. Nejedná se pouze o produktový tým, ale také o podporu od týmu obchodníků. Naše obchodní oddělení získalo touto změnou možnost si některé úkony řešit napřímo, což přineslo výrazně rychlejší odezvu směrem k zákazníkům. Dobrým příkladem jsou tendrové poptávky, kde zákazník za předpokladu splnění určitých parametrů dovede získat cenu v řádu několika minut.
Jaké změny přinesl status oficiálního distributora z hlediska spolupráce se samotným Lenovem?
Pro náš produktový i obchodní tým se jedná především o zrychlení a zjednodušení celého procesu. Od založení karty přes nákup, dovoz a nacenění v poptávce až po samotné dodání k zákazníkovi.
Pro nezasvěcené – proč je vlastně získání oficiálního kontraktu pro distributora tak zásadní?
Získání distribuce vyšle do trhu informaci, že je daná společnost silným hráčem. Je to jakousi zárukou kvality a spolehlivosti pro naše zákazníky a věřím, že i pro ostatní značky. Na druhou stranu se tím trh také oživí, protože se jedná o jakési pomyslné popíchnutí směrem k ostatním distributorům, kdy jim v poklidném rybníku začne plavat nová konkurence. A pozornost se zvýší i u výrobců, kteří začnou více sledovat daného distributora a hlídat si, aby jim nová značka neukrajovala z jejich prodejů.
Jaké jsou nejbližší cíle tvého týmu?
Naše cíle jsou jednoznačně zaměřeny na rozvoj spolupráce u menších a středních firem. Současně se zaměřujeme také na nové akvizice. V průběhu předešlého kvartálu všichni členové našeho týmu absolvovali důkladná školení, do nejexponovanější prodejní části roku jsme proto dobře připraveni. Již nyní nabízíme našim zákazníkům maximální produktovou a obchodní podporu.