Aktualizováno 29.6.2020 v 9:30
O víkendu jsme posílili technickou infrastrukturu českého i slovenského eD SHOPu, což má vliv na lepší stabilitu i rychlost systému.
Dále jsme obnovili další služby:
- Datové výměny API
- Polský eD SHOP
Tím ale nekončíme. Připravujeme další posílení robusnosti eD SHOPu na všech trzích, což povede k vyšší rychlosti než dříve a lepší uživatelské přívětivosti.
Aktualizováno 22.6.2020 v 17:30
Aktuálně jsme opět spustili eD SHOP na Slovensku. Znovu tak obnovujeme online obchodování a přijímáme objednávky skrze náš e-shop. V tuto chvíli je eD SHOP funkční prioritně po technické stránce, postupně budeme dolaďovat také ostatní aspekty. V případě, že byste měli s objednávkami jakýkoli problém, kontaktujte prosím svého obchodníka.
Na eD SHOP se můžete připojit skrze tento odkaz: https://www.edsystem.sk/
Aktualizováno 19.6.2020 v 19:00
Bohužel se nám do této chvíle prozatím nepodařilo kompletně obnovit slovenský eD SHOP. Přestože jsme jej již zprovoznili v testovací verzi, prozatím jsme nedosáhli stoprocentních výsledků při zátěžových testech. Jeho spuštění je naší prioritou, bohužel vás ale musíme informovat, že je eD SHOP na Slovensku v tuto chvíli stále ještě nedostupný.
I přes nefunkčnost e-shopu je vám však k dispozici naše obchodní oddělení pro konzultace a realizace objednávek po telefonu či e-mailu. Expedice a doručování zásilek (jak kusových, tak balíkových či paletových) je již plně v provozu z centrálního Ostravského skladu.
Aktualizováno 19.6.2020 v 7:00
Velmi nás těší, že vám můžeme předat další pozitivní zprávy týkající se obnovování našich služeb.
Včera jsme vás informovali o zprovoznění některých ze služeb (reklamační oddělení, osobní odběry, firemní e-maily, rozhraní EDI), nyní bychom vám rádi předali další pozitivní zprávu.
Obnovili jsme obchodní provoz na všech českých pobočkách. Aktuálně tak plně fungujeme v Ostravě, Praze, Brně i v Pardubicích. Díky funkčnosti firemních e-mailů, interních systémů, rozhraní EDI i eD SHOPu můžete komunikovat se zaměstnanci eD CZ tak, jak jste zvyklí.
V tuto chvíli je opět spuštěn také eD SHOP v Česku. Znovu tak obnovujeme online obchodování a přijímáme objednávky skrze náš e-shop. Aktuálně je eD SHOP funkční prioritně po technické stránce, postupně budeme dolaďovat také ostatní aspekty. V případě, že byste měli s objednávkami jakýkoli problém, kontaktujte prosím svého obchodníka.
Přímý odkaz na přihlášení najdete na: https://edshopb2b.edsystem.cz/
Věříme, že nás v této situace podpoříte a že společně navážeme tam, kde jsme byli nuceni přestat. Těšíme se na vaše objednávky.
Aktualizováno 18.6.2020 v 7:45
Naše IT oddělení pracuje téměř nepřetržitě na znovu spuštění všech služeb, které se nám daří krok po kroku obnovovat.
Včera jsme vás informovali o obnovení logistiky v Ostravském skladu, která je již v tuto chvíli plně funkční z pohledu příjmu i expedice zboží. Zároveň jsme posílili jak náš tým, tak spolupráci s dopravci, abychom k vám všechno zboží dostali co nejrychleji.
Počátkem dnešního rána (čtvrtek 18. 6.) můžete také znovu využívat služeb osobních odběrů v Ostravě (v době 9-16 hod.) a reklamačního oddělení.
Díky funkčnosti našeho interního systému i funkčnosti rozhraní EDI můžeme přijímat vaše objednávky skrze naše obchodníky a expedovat.
Bohužel se nám do této chvíle prozatím nepodařilo kompletně obnovit eD SHOP, proto prosíme o trpělivost. Přestože jsme jej zprovoznili již v noci, prozatím neměl stoprocentní výsledky při zátěžových testech. Jeho spuštění je pro nás prioritou a doufáme, že vám budeme moci předat pozitivní zprávy v průběhu dnešního dne. Prosíme o trpělivost.
Aktualizováno 17.6.2020 v 7:30
V průběhu včerejšího dne jsme zprovoznili funkčnost expedice z Ostravského skladu. Aktuálně je tak vše připraveno na dnešní plnou expedici kusových, balíkových i paletových zásilek.
Zároveň bychom vás chtěli informovat o funkčnosti našeho eD SHOPu. Ten se nám také daří po krocích zprovozňovat. Všechny zátěžové testy, které jsme prozatím provedli dopadly dobře a vše nasvědčuje tomu, že bychom jej mohli zprovoznit již dnes. V průběhu dneška plánujeme také obnovení služeb reklamačního oddělení.
O konkrétních termínech spuštění vás budeme opět informovat.
Aktualizováno 15.6.2020 v 15:30
Vážení zákazníci,
Stále nejsme online, ale postupně se nám daří zotavovat naše systémy.
Aktuálně jsme zprovoznili:
- Primární informační systém eD
- Přijímání zpráv / objednávek EDI
- Postupně všechna oddělení na centrále v Ostravě
- Logistický systém eD
V průběhu zítřka se připravujeme na zprovoznění (v úterý 16.6.):
- Expedice (v odpoledních hodinách)
- Firemních e-mailů @edsystem
- Obchodní a nákupní týmy v Ostravě budou již od rána plně k dispozici (kolegové z ostatních poboček budou připojováni postupně v průběhu dne)
Jak jsme již informovali dříve, zapojování služeb provádíme postupně po jednotlivých krocích. Považujeme za naši zodpovědnost zaručit naprostou bezpečnost a stoprocentní garanci služeb vůči klientům a partnerům.
Aktuální informace k dalšímu zprovozňování služeb vám předáme opět zítra.
Děkujeme, že jste s námi i v této náročné době a věříme, že již brzy navážeme ve spolupráci tam, kde jsme byli nuceni přestat.
Aktualizováno 12.6.2020 ve 14:30
Vážení zákazníci,
jak jsme vás již informovali včera, aktuálně se potýkáme s výpadky našich služeb z důvodu velmi sofistikovaného kybernetického útoku na eD system, který proběhl v noci z úterý na středu 10. června.
Přestože bezpečnostní protokoly útok včas zachytily a přerušily jej, napadení technické infrastruktury ovlivňuje fungování celé společnosti. V tuto chvíli nedokážeme vyloučit, že se jednalo o cílený útok.
Díky dobře nastaveným bezpečnostním protokolům a dostupnosti záloh jsme nepřišli o důležitá data ani nebyla ohrožena bezpečnost našich partnerů. Na vyřešení celé situace intenzivně pracují naši specialisté společně s dalšími externími odborníky na IT bezpečnost.
Aktuálně se potýkáme s nefunkčností:
- eD SHOP (CZ+SK+PL+EU)
- Informačních systémů (objednávky, naskladňování a vyskladňování zboží)
- datových výměn
- firemních e-mailů @edsystem
- osobních odběrů, reklamací
Do konce tohoto týdne proto budeme fungovat ve velmi omezeném provozu. K dispozici jsou vám na svých mobilních telefonech naši obchodní manažeři a produktoví specialisté.
Spouštění systémů bude probíhat postupně krok po kroku tak, abychom si byli jisti, že dále neohrozíme fungování firmy ani naše partnery a klienty. Proto bohužel nelze celý proces nijak výrazně urychlit.
Děkujeme vám za trpělivost, toleranci a podporu. Kybernetický útok na distribuční řetězec, kterého jsme součástí, je v tuto chvíli na trhu České republiky bezprecedentní. Věříme, že celou situaci společně ustojíme a budeme rádi, když nás podpoříte navázáním spolupráce a obchodováním tam, kde jsme byli nuceni přestat.
Děkujeme, tým eD system