Budoucnost je tady a s ní přichází nový partnerský program HP Amplify. Reaguje na digitalizaci a rychlý rozvoj online obchodu a jeho cílem je společná podpora byznysu skrze dynamický růst partnerů HP a ještě lepší uspokojení potřeb koncových zákazníků. Na detaily programu jsme se zeptali Pavla Machovského, country channel manažera HP Inc. pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko.
Představil byste nám HP Amplify blíže?
Jedná se o první globální partnerský program, který pokrývá všechny autorizované partnery HP. Tedy mohou se do něj zapojit jak distributoři a reselleři, tak i retail a etail partneři. Program vznikl v reakci na digitalizaci a rozvoj online byznysu. Skrze Amplify chceme prohloubit nejen spolupráci, ale i odbornost našich partnerů, například právě v online světě nebo v poskytování služeb, a pomoci jim tak lépe se adaptovat na současné požadavky trhu.
Na jaké portfolio produktů a služeb se bude program vztahovat?
Bude zahrnovat vše. Partneři budou mít pod jednou střechou HP hardware, spotřební materiál i služby. Tím se otevírá příležitost nabídnout zákazníkovi kompletní řešení včetně služeb.
Které novinky HP Amplify přináší oproti původnímu programu HP First?
Velkou novinkou je již zmíněné zapojení všech partnerů. U programu HP First se tato možnost týkala především segmentu resellerů. Další změnou je výrazné zjednodušení struktury programu, kdy budeme uvádět pouze dva hlavní statusy – Synergy status pro základní úroveň partnerství a Power status v případě zájmu o užší spolupráci. Ty se od sebe budou lišit ve smyslu požadavků na partnery ze strany HP a zároveň pak i ve výši poskytovaných benefitů. Třetí zásadní novinkou je pak zaměření na online byznys. Zde je cílem pozitivní motivace partnerů pro potřebnou transformaci.
Jaké benefity program partnerům přinese?
Celou řadu. Od motivačního systému zpětných bonusů přes projektové ceny až po investice HP do společných marketingových aktivit. Také se mohou těšit na optimalizovaný partnerský portál a pravidelná obchodní a technická školení. K úplným novinkám patří bonus za plnění online kritérií pro Power partnery, který podtrhne již zmíněnou motivaci partnerů pro online transformaci.
Co naopak bude HP očekávat od zapojených partnerů?
Program staví na třech základních pilířích – výkonu, dovednostech a spolupráci. Výkonem rozumíme obratový limit nutný pro získání příslušného statusu. Dovednostmi míníme snahu partnera o rozvíjení expertízy zaměstnanců v různých oblastech a specializacích. A třetím pilířem je spolupráce. Samozřejmě tím myslíme ochotu společně budovat byznys, ale také jde o sdílení vybraných dat týkajících se společných zákazníků. Díky těm můžeme partnerům pomoci lépe zacílit jejich aktivity a uspokojit potřeby zákazníka v co nejvyšší míře. Každý partner pak bude mít plné právo rozhodnout se, zda je pro něj tato služba s odpovídajícími benefity zajímavá, či zda zvolí jiné možnosti, které program nabízí.
Kdy a jak se mohou partneři do programu registrovat?
Program budeme spouštět v jednotlivých fázích. Již od 11. listopadu 2020 jsme program spustili pro resellery, od 1. srpna plánujeme jeho rozšíření na všechny retail a etail partnery a nakonec od listopadu i pro distributory. Současné partnery budeme informovat skrze partner byznys manažery, noví se pak mohou obrátit na naše autorizované distributory, kteří jim s potřebnými kroky poradí. Případně mohou napsat přímo na e-mail cz.hppartner@hp.com nebo sk.hppartner@hp.com.