Správná chemie, vzájemný respekt a sladěné vize do budoucna tvoří základ každého dobře fungujícího vztahu. Ve skupině DFMG najdete vše. Agentury PRIA, Dark Side a Insighters vedle sebe takto kráčejí již od roku 2019. A navzájem se doplňují natolik, že se dvě z nich rozhodly spojit na té nejvyšší rovině.
Od 1. ledna 2022 již proto v obchodním rejstříku nehledejte právní subjekty PRIA a Dark Side. Pomocí fúze se spojily v jedno. V marketingovou skupinu Digital First Marketing Group. Na podrobnosti sjednocení jsme se zeptali CEO Radky Březíkové a řídícího partnera Tomáše Jindříška.
Tomáš Jindříšek, řídící partner a spoluzakladatel holdingu DFMG
Kromě spoluřízení agentury se zaměřuje na konzultace a supervize strategických projektů a nový byznys. Marketingu se věnuje od roku 1998 a mimo jiné je člen prezidia Asociace komunikačních agentur. Ve volném čase mu dělají radost jeho tři děti, setkávání s lidmi, intenzivní čtení a pohodové cestování.
Radka Březíková, CEO holdingu DFMG
V oblasti řízení lidí a obchodu má patnáctileté zkušenosti. V posledních třech letech se věnovala tvorbě marketingových strategií a v současnosti řídí strategické projekty pro klíčové klienty nejen z oblasti marketingu, ale také HR či inovací. Pro klienty je hnacím motorem díky své houževnatosti dotáhnout věci do zdárného konce.
Co přesně se od 1. 1. 2022 v DFMG změnilo?
TJ: Došlo k fúzi agentur PRIA a Dark Side ve společnost DFMG. To znamená, že již nejsme dva právní subjekty, ale jeden. S jedním IČ, společným majetkem, zaměstnanci i know-how. Fungujeme jako marketingová skupina DFMG, kterou ale navíc doplňuje agentura Insighters, v níž aktuálně vlastníme 28procentní podíl a která nás posiluje hlavně v oblasti PR. Jsme tak skupina tří agentur, která sdružuje na 150 odborníků z oboru.
„Převzali jsme to nejlepší z obou agentur.“
RB: Nicméně naše původní značky PRIA a Dark Side jsme zachovali. Došlo pouze k zániku právních subjektů. Krásně to vystihuje i naše logo, ve kterém pod písmenky DFMG můžete stále vidět PRIA, Dark Side a Insighters. Je to z toho důvodu, že například na Moravě má PRIA velkou váhu, proto se vyplatí brand zachovat a na dobré historii stavět. Stejně je to i u Dark Side.
Co ke sjednocení vedlo dvě samo o sobě úspěšné agentury?
TJ: Již při vzniku skupiny DFMG jsme měli vizi, že chceme tvořit větší marketingové těleso. Scénářů, jak toho dosáhnout, bylo několik. Čím déle jsme vedle sebe ve skupině fungovali, tím více se ukazovalo, že se kompetence agentur PRIA a Dark Side často překrývají. Když klienti chtěli po skupině například web, nebylo jednoznačné, která z agentur jej bude dělat. Know-how na to měly obě. Proto začalo dávat větší smysl týmy propojit. Bylo to jednodušší a efektivnější jak pro nás, tak i směrem ke klientům.
Jak dlouhý proces sjednocení byl a co vše sebou nesl?
RB: Cesta sjednocení byla dlouhá. Strávili jsme nad tím velkou část loňského roku a ještě ani zdaleka nejsme v konečné fázi. Na druhé straně už máme velkou část za sebou. Spoustu jsme toho odpracovali a všechny nás to posunulo dál. Snažili jsme se jít tím modelem, že co šlo v některé agentuře lépe, to jsme převzali a ještě jsme to vyladili. Nyní tak máme to nejlepší z obou.
TJ: Já bych to přirovnal k manželství. Když se stěhujete do společné domácnosti, vždy vezmete ty nejlepší kousky. Jeden má hezkou postel, druhý stůl. PRIA měla lepší vývoj, Dark Side měla lepší datové oddělení. Když to spojíte, posunete se na ještě lepší úroveň. Řekl bych tedy, že jsme se navzájem doplnili a z fúze vycházíme silnější. Přitom dle statistik vyjde pouze jedna fúze z deseti. O to větší radost máme, že se to takto povedlo.
Čemu přisuzujete tak hladký průběh fúze?
TJ: Tomu, že jsme nespěchali. Dbali jsme na to, aby šlo vše postupně. A především jsme brali ohled na kolegy. Nechtěli jsme, aby se někdo cítil upozaděný nebo méně důležitý. Do fúze jsme se proto snažili zapojit každého. Dělali jsme workshopy, schůzky, debatovali a naslouchali. Velkou roli hraje samozřejmě i to, že jsme si perfektně sedli i lidsky, máme podobné DNA. Naše práce nás baví, užíváme si tu diverzitu, různé druhy týmů, osobností, zkušeností, klientů. Navzájem si pomáháme a navíc jsme z obou agentur orientováni na výkon a výsledky, takže se doplňujeme.
„Máme dvojnásobnou genovou paměť.“
RB: Zaměřili jsme se i na to, aby měl každý tým jednoho týmlídra a deputy manažera. Díky tomu jsme při sjednocení vybírali ze zkušených lidí, kteří si ale vzájemně nemuseli konkurovat. Hodně důležité je pak to, že jednotlivý tímlídří pak byli součástí integrace a pomáhali nám nastavovat procesy.
Co sjednocení přineslo vám a především klientům?
TJ: Prohloubili jsme naše know-how. Naše týmy jsou nyní širší, máme lepší zastupitelnost a hlavně co je nejzásadnější, máme dvojnásobnou genovou paměť. Při tvorbě marketingových kampaní jsou vždy nejdůležitější zkušenosti z oboru. A my jich dnes máme dvakrát tolik. Můžeme sahat po případových studiích, které jsme dříve neměli. S každou novou zakázkou vždy přemýšlíme, které kolegy na to nasadit. Aby seděli vědomostně i osobnostně. A to vychází právě i z předchozích zkušeností. No a nyní máme daleko větší možnosti, po kom můžeme sáhnout. To není úplně běžné, protože většina agentur má pár odborníků na danou věc a přiděluje projekty dle odbornosti. Když to chce ale člověk dělat pořádně, měl by rozumět také danému segmentu a trhu.
„Pomůžeme značkám sjednotit B2C a B2B komunikaci.“
RB: Také jsme si navzájem doplnili portfolio služeb. V PRIA jsme například měli skvělý video produkční tým, ale neměli jsme dostatečné know-how na community management s podporou 24/7. Naopak Dark Side to dělá výborně. Nyní vše můžeme nabídnout společně a všem klientům. Díky propojení týmů jsme tak daleko flexibilnější. Výhoda je určitě i v propojení segmentu B2B a B2C, nyní máme dostatek zkušeností z obou trhů a můžeme z nich navzájem čerpat. A v neposlední řadě pak jako přidanou hodnotu vnímám regionální rozloženost – jsme v Praze i na Moravě.
TJ: Chtěl bych zdůraznit, že se jedná o upgrade. Není to revoluce, ale evoluce. Zákazníkům nabízíme vše, na co byli zvyklí a za co nás mají rádi. Jen jsme to posílili.
Kdybyste měli nyní DFMG představit novému klientovi, co byste vyzdvihli?
TJ: Jsme komunikační agentura, která přemýšlí strategicky a orientuje se na výsledky. Naší hlavní kompetencí je stále digitální marketing. Říkáme ale digital first, nikoli digital only. Umíme pokrýt kompletní marketingovou komunikaci, od tradičních médií přes digitál až po outdoor. Jsme schopni zabývat se prodejními kanály, ať už se jedná o e-shop nebo kamennou prodejnu. Díky tomu, že jsme nyní součástí eD group, se navíc prohloubily také naše znalosti z distribučního trhu. To je přidaná hodnota například pro IT značky, kterým můžeme pomoci efektivně sjednotit komunikaci na B2C i B2B trhu, k čemuž je potřeba určitá zkušenost a široká datová základna.
RB: Rozsah našich kompetencí dobře prezentují také přímo jednotlivá oddělení, protože na tom si klient dokáže představit nejvíce. Máme strategicko-kreativní tým, ve kterém najdete stratégy, grafiky, designéry a textaře, produkční tým zabývající se video produkcí, foto produkcí a podcasty, výkonnostní tým starající se o výkonnostní marketing, SEO nebo zbožové vyhledávače, grafiku a design zaměřené na webové a mobilní programování, obsahový tým spravující sociální média a dva klientské servisy v Praze a ve Zlíně.
TJ: Na co jsme ale nejvíce pyšní je to, že budujeme dlouhodobá partnerství. Udržitelnost projektů je pro nás základ, a proto je s námi většina klientů roky. Již začátek spolupráce s novým klientem je maličko netradiční, začínáme workshopem. Na tom se snažíme klienta poznat, pochopit, jak funguje a jak vydělává peníze. Až na základě toho definujeme cíle, kterých chceme dosáhnout. Často je to i o tom něco nedoporučit. Když vidíme, že něco nemá obchodně smysl, raději ušetříme klientovi peníze za aktivity, které by nepřinesly výsledky. Snažíme se být v roli parťáků, průvodců. Smyslem toho, co děláme, je zlepšovat byznys našich zákazníků. I z toho důvodu se hodně zaměřujeme na sledování dat a efektivity, protože naším cílem je klientovi přinášet reálné výsledky.
Co DFMG plánuje pro rok 2022?
RB: Co se týká strategických projektů, tak máme 3 hlavní. Je to automatizace v rámci performance, což je pro nás velmi důležité téma z toho důvodu, že neustále sledujeme výsledky kampaní. Dalším projektem je „marketing guide“, kdy chceme náš unikátní strategický přístup převést na marketingový nástroj, například webový, ke kterému dáme přístup i klientům. A posledním velkým tématem je pro nás HR marketing, který je v dnešní době nedostatku lidí a kandidátů na výběrová řízení velmi důležitý. No a samozřejmě i v následujících měsících budeme dolaďovat proces sjednocení k dokonalosti a budeme věřit, že si vše co nejdříve sedne.