Znak nekonečna je mantrou všech matematiků i symbolem, který pyšně ční nad názvem IT firmy z Japonska. Poukazuje na to, že možnosti jsou nekonečné, což v případě portfolia společnosti Fujitsu platí beze zbytku.
Průměrný uživatel i náročný nerd bude spokojen, v nabídce najde vše. Počítačovou myškou počínaje a kompletním datacentrem konče. A kdyby přeci jen někdo produkt s parametry podle svého gusta na skladě distributora nenašel, Fujitsu je připraveno vytvořit mu konfiguraci na míru.
Firma založená v roce 1935 expandovala z ostrova Honšú prakticky do celého světa. Aktuálně má společnost zastoupení ve 180 zemích a její provoz zajišťuje 126 tisíc zaměstnanců, kteří dbají nejen na vývoj a výrobu moderních technologií, ale i na to, aby perfektně fungovala spolupráce na ose Fujitsu – partner – zákazník.
Že se jim to daří, dokazují čísla. Fujitsu je v oblasti Informačních a komunikačních technologií japonskou jedničkou a světovou šestkou. Umístění v celosvětovém top 10? Lepší feedback od zákazníků těžko pohledat.
Patentovaná čtečka ověří identitu z krevního řečiště
Produkty společnosti stále více zajímají i klienty v našich zeměpisných šířkách. V meziročním srovnání rostou prodeje v Česku a na Slovensku o 25 procent ve všech oblastech, nejvýrazněji v segmentu notebooků.
„S eD jsme už 20 let na jedné lodi.“
Podporu prodeje na tuzemských trzích zajišťuje třináctičlenný tým Fujitsu společně s eD. Na jedné lodi plujeme už přes 20 let a společně jsme dokázali čelit takovým bouřím, jakými byla hospodářská krize, epidemie covidu nebo aktuální válka na Ukrajině. „Přes všechny tyto události se naše spolupráce s eD postupem času ještě více zintenzivnila a prohloubila,“ pochvaluje si Kateřina Hažmuková, která ve Fujitsu pracuje na pozici Distribution Account Manager.
Bojovat musí společnost nejen s těžko předvídatelnými událostmi, ale i s konkurencí, která je ve světě IT obrovská a stále ambicióznější.
„Fujitsu nyní prochází úspěšnou transformací. Musí inovovat, aby se udrželo na špici. A stejně tak vnímáme, že i eD ve světě distribucí přináší zajímavé novinky a vylepšení,“ těší manažerku.
Inovativní novinky u Fujitsu přicházejí například s očekávanou dvanáctou generací jejich notebooků a tabletů. Výrazné jsou například u modelů LIFEBOOK E5412 a E5512.
Oproti předchůdci u nich bylo zásadně přepracováno šasí a k zákazníkům se teď v novém modelu dostává odlehčený tenčí model s více USB porty, větší kapacitou baterie a hlavně s kovovým víkem. Zároveň zůstaly zachovány oblíbené konektory.
„Díky novému LTE modemu disponujeme nově i podporou technologie eSim. A zabezpečení, na již standardně nejvyšší úrovni, umíme zajistit patentovaným PalmSecurem – bezkontaktní čtečkou krevního řečiště v dlani. Tato technologie těží z unikátnosti obrazu řečiště v dlani každého člověka. Při jeho bezkontaktním sejmutí dokáže bezpečně, spolehlivě a jednoduše ověřit identitu uživatele,“ představuje zástupkyně Fujitsu atraktivní vychytávky.
„Zařízení si partneři mohou zapůjčit k vyzkoušení.“
Jejich funkčnost si mohou partneři eD sami otestovat. Většinu notebooků, počítačů, pracovních stanic, displejů a dalších zařízení si mohou v eD zapůjčit a následně předvést svým zákazníkům. „Stačí kontaktovat produktového manažera Milana Bezstarosti,“ nabádá Kateřina Hažmuková.
Společnost také každoročně v listopadu pořádá dvoudenní konferenci Fujitsu Forum, poslední dva roky ale kvůli covidu pouze v online verzi. „Doufám, že letos již opět proběhne ve své tradiční formě v Mnichově, kde se můžeme potkat s téměř všemi zástupci Fujitsu ať již z Evropy, nebo z Japonska. Zároveň si můžeme naživo osahat celé naše porfolio a podívat se na různé případové studie,“ vysvětluje.
Ekologičtí už byli dříve, než to začalo být sexy
Při uvádění nových výrobků společnost nezapomíná na jejich souznění s přírodou. A to nejen v posledních letech, kdy začalo být slovo ECO marketingově sexy. „Jako jedni z mála jsme již dávno začali vyrábět přístroje, které při stejném výkonu měly spotřebu, výdej tepla a hlučnost nižší než konkurence. Stejně tak balení produktů je ve stoprocentně recyklovatelných materiálech. Navíc již delší dobu minimalizujeme používání plastů,“ podotýká.
„Řídit životní cyklus produktů bylo splnění snu.“
Pro Japonskou společnost pracuje Kateřina Hažmuková již patnáctým rokem. V roce 2007 nastoupila na pozici produktové manažerky pro segment desktopů a příslušenství. „Řídit v České a Slovenské republice životní cyklus těchto produktů bylo splněním mého snu. Byla jsem trochu technik, obchodník, nákupčí i kontrolor,“ vzpomíná.
Kariéru po pár letech přerušily příjemné mateřské povinnosti, po krátké pauze se ale ambiciózní žena do firmy vrátila na nové pozici. Tu zastává doposud. „Věnuji se distribucím, přičemž mou profesní náplní je výběr portfolia, skladové zásoby, cenění, promoakce, marketingové aktivity, školení, právní a finanční operativa a podobně,“ vyjmenovala pestrou směsku povinností.
A když si od nich potřebuje odpočinout, vyráží nejčastěji za sportem. „Nevím, zda je to věkem, ale cítím stále větší potřebu se během volna hýbat. A je jedno, zda jízdou na kole, na bruslích, plaváním, chůzí nebo na lyžích,“ nabízí závěrem svůj recept na správné nastavení work-life balance.