Garáže v Palo Alto neproslavily luxusní vozy, ale koncentrace nejvýkonnějších mozků ve světě techniky. Na proslulém místě v severozápadním cípu okresu Santa Clara se začal psát také příběh společnosti Hewlett-Packard (HP) a později i značky Hewlett Packard Enterprise (HPE). A ani po 84 letech od sepsání úvodníku příběh zdaleka nesměřuje k závěrečné kapitole.
Pod bestseller na poli inteligentních řešení a inovací se v roce 1939 podepsali spolužáci ze Stanfordovy univerzity – Bill Hewlett a David Packard. Jejich vyhlídky přitom byly na počátku všelijaké. Ve světě ještě doznívaly dopady hospodářské krize, válka byla za rohem a počáteční vklad dvou mladých mužů činil 538 dolarů. Jenže schopnosti obou vizionářů dokázaly skromnou vstupní investici obrovsky znásobit a vyvézt společnost z garáže do nejvyššího patra úspěchu – mezi technologické giganty.
Brigádník Steve Jobs
Od 40. do 90. let minulého století se firma zaměřovala na výrobu signálních generátorů, voltmetrů, kalkulaček a dalších testovacích přístrojů. A už tehdy měla jméno. Vždyť v ní nabíral zkušenosti coby brigádník i Steve Jobs.
Cílevědomý mladík dokonce požádal Billa Hewletta o několik součástek na stavbu radiofrekvenčního zařízení. A co myslíte? Dostal je… Zatímco Jobs se poté zakousl do jablka a rozjel jiný příběh, pokračoval i růst společnosti Hewlett-Packard. K nesmrtelnosti ji přivedla éra tiskáren, počítačů a serverů, ve které se zkratka HP definitivně zapsala do myslí uživatelů jako symbol spolehlivosti, inovativnosti a úspěchu.
„HPE bylo, je a bude partnersky orientovaná firma.“
Firma nikdy neztrácela chuť inovovat a transformovat, a to ani za cenu vlastního rozpůlení. A tak se v roce 2015 rozdělila na dvě části. První, HP Inc., se soustředila na prodej počítačů a tiskáren. Druhá, nově vzniklá značka Hewlett Packard Enterprise (HPE) se blíže zaměřila na vývoj infrastrukturních produktů.
„HPE zahájilo svou činnost s vizí ‚Edge to Cloud‘ stát se předním poskytovatelem hybridního IT postaveného na bezpečné, softwarově definované infrastruktuře nové generace, která bude provozovat datová centra zákazníků, propojí je s multicloudovými prostředími a umožní v následujících desetiletích provozovat aplikace pro kampusy, pobočky a průmyslový internet věcí,“ shrnul směřování HPE zástupce značky v tuzemsku Jan Zeman.
Partnerství jako základní pilíř byznysu
Muž s dvacetiletou praxí v IT segmentu strávil více než polovinu profesní dráhy právě pod HPE. Je stálou součástí partnerského oddělení, kde se vypracoval na pozici distribučního manažera pro Českou republiku. Jeho hlavní poslání je péče o obchodní partnery a zajištění toho, aby oni i celá distribuce měli vždy potřebné informace pro svůj byznys. „Vzdělaný a kompetentní partner je schopný zákazníkovi ukázat, že problematice skutečně rozumí,“ vysvětlil.
„Po covidu jsme definitivně zpět.“
Právě partnerství je v HPE jednou z nejcennějších komodit. „HPE vždy byla, je a bude partnersky orientovaná firma. Proto neustále hledáme způsoby, jak zatraktivnit naši spolupráci a partnery ocenit. Máme několik programů – od klasických kompenzačních schémat přes různé cashbacky, trade-in, try and buy, které pomáhají úspěšně uzavřít obchod a ještě k tomu získat odměnu. Klíčovým benefitním programem je Engage and Grow, kdy prodejem vybraných produktů a služeb partneři získávají bonusové body, které jsou vypláceny na platební kartu. Ano, za prodej HPE opravdu dáváme peníze na kartu,“ zdůraznil výhody partnerských programů manažer.
Erudovaného partnera našli zástupci HPE i v eDéčku. Společně, byť pod různými názvy, jsme dokráčeli až k 30 letům spolupráce. S trochou nostalgie mohou dlouholetí členové týmu eD zavzpomínat na doby, kdy jako jedni z prvních prodávali značku na českém trhu.
A že to klape i po letech? To je stejně jako v manželství důkaz stability a síly vztahu. Překonali jsme i krizi, kterou přinesla covidová vlna. Ta se v celém IT segmentu proměnila v tsunami, které napáchalo obrovské výpadky ve výrobě a logistice. „Teď jsme ale definitivně zpět. Po všech problémech mohu s radostí prohlásit, že celé portfolio dodáváme ve standardním režimu tak, jak byli partneři zvyklí před pandemií,“ vzkázal manažer značky.
S odložením roušek se eD a HPE zase mohou soustředit na projekty, které klientům co nejvíce ulehčí život. Jako například jednoduchý a intuitivní konfigurátor iQuote, jenž umožní rychlé vytvoření nabídky přímo na tělo.
„iQuote, to je nákup na pár kliknutí.“
„Díky této aplikaci se reselleři nemusí dívat do různých systémů a složitě hledat potřebné informace, aby vytvořili technicky správnou a konkurenceschopnou nabídku. Navíc s cenovým zvýhodněním Flexoffer získají atraktivní cenu doslova na pár kliknutí,“ vysvětlil Jan Zeman.
Budoucnost? Umělá inteligence v hlavní roli
HPE je nadále aktivní i na poli inovací vlajkových lodí. Představilo svou v pořadí už jedenáctou generaci serverů HPE ProLiant. „Servery Gen11 jsou bezpečnější než kdy dřív a poskytují výjimečný výkon pro jakoukoli úlohu, ať jde o virtualizaci, provoz kontejnerů, databází AI/ML aplikací a celé řady speciálních workloadů, které v dnešním datově orientovaném IT prostředí existují.“
Do světa značka vyslala také nový koncept úložišť HPE Alletra Storage MP s vírou, že se stanou podobným bestsellerem jako historicky 3PAR. „Tímto all-flash řešením míříme na zákazníky, kteří chtějí ukládat spolehlivě, efektivně a superrychle. Nezáleží na tom, zdali je dat 15 terabajtů nebo 1 petabajtů, řešení je díky technologiím a softwarovým nadstavbám neuvěřitelně škálovatelné,“ informoval manažer.
Budoucnost v IT aktuálně rýsuje nástup umělé inteligence (AI). To koneckonců potvrdil letošní veletrh Discover v Las Vegas, kde byla AI hlavním tématem. HPE na akci představilo svůj vklad na tento trh. „A to první z řady aplikací umělé inteligence HPE Greenlake for Large Language Models, která poběží na superpočítačích HPE a navíc v cloudu,“ uzavřel s nadějnými vyhlídkami do budoucna Jan Zeman.