Jan Zeman: Partneři jsou nejcennější komoditou HPE

242

Garáže v Palo Alto neproslavily luxusní vozy, ale koncentrace nejvýkonnějších mozků ve světě techniky. Na proslulém místě v severozápadním cípu okresu Santa Clara se začal psát také příběh společnosti Hewlett-Packard (HP) a později i značky Hewlett Packard Enterprise (HPE). A ani po 84 letech od sepsání úvodníku příběh zdaleka nesměřuje k závěrečné kapitole.

Pod bestseller na poli inteligentních řešení a inovací se v roce 1939 podepsali spolužáci ze Stanfordovy univerzity – Bill Hewlett a David Packard. Jejich vyhlídky přitom byly na počátku všelijaké. Ve světě ještě doznívaly dopady hospodářské krize, válka byla za rohem a počáteční vklad dvou mladých mužů činil 538 dolarů. Jenže schopnosti obou vizionářů dokázaly skromnou vstupní investici obrovsky znásobit a vyvézt společnost z garáže do nejvyššího patra úspěchu – mezi technologické giganty.

Brigádník Steve Jobs

Od 40. do 90. let minulého století se firma zaměřovala na výrobu signálních generátorů, voltmetrů, kalkulaček a dalších testovacích přístrojů. A už tehdy měla jméno. Vždyť v ní nabíral zkušenosti coby brigádník i Steve Jobs.

Cílevědomý mladík dokonce požádal Billa Hewletta o několik součástek na stavbu radiofrekvenčního zařízení. A co myslíte? Dostal je… Zatímco Jobs se poté zakousl do jablka a rozjel jiný příběh, pokračoval i růst společnosti Hewlett-Packard. K nesmrtelnosti ji přivedla éra tiskáren, počítačů a serverů, ve které se zkratka HP definitivně zapsala do myslí uživatelů jako symbol spolehlivosti, inovativnosti a úspěchu.

„HPE bylo, je a bude partnersky orientovaná firma.“

Firma nikdy neztrácela chuť inovovat a transformovat, a to ani za cenu vlastního rozpůlení. A tak se v roce 2015 rozdělila na dvě části. První, HP Inc., se soustředila na prodej počítačů a tiskáren. Druhá, nově vzniklá značka Hewlett Packard Enterprise (HPE) se blíže zaměřila na vývoj infrastrukturních produktů.

„HPE zahájilo svou činnost s vizí ‚Edge to Cloud‘ stát se předním poskytovatelem hybridního IT postaveného na bezpečné, softwarově definované infrastruktuře nové generace, která bude provozovat datová centra zákazníků, propojí je s multicloudovými prostředími a umožní v následujících desetiletích provozovat aplikace pro kampusy, pobočky a průmyslový internet věcí,“ shrnul směřování HPE zástupce značky v tuzemsku Jan Zeman.

Partnerství jako základní pilíř byznysu

Muž s dvacetiletou praxí v IT segmentu strávil více než polovinu profesní dráhy právě pod HPE. Je stálou součástí partnerského oddělení, kde se vypracoval na pozici distribučního manažera pro Českou republiku. Jeho hlavní poslání je péče o obchodní partnery a zajištění toho, aby oni i celá distribuce měli vždy potřebné informace pro svůj byznys. „Vzdělaný a kompetentní partner je schopný zákazníkovi ukázat, že problematice skutečně rozumí,“ vysvětlil.

„Po covidu jsme definitivně zpět.“

Právě partnerství je v HPE jednou z nejcennějších komodit. „HPE vždy byla, je a bude partnersky orientovaná firma. Proto neustále hledáme způsoby, jak zatraktivnit naši spolupráci a partnery ocenit. Máme několik programů – od klasických kompenzačních schémat přes různé cashbacky, trade-in, try and buy, které pomáhají úspěšně uzavřít obchod a ještě k tomu získat odměnu. Klíčovým benefitním programem je Engage and Grow, kdy prodejem vybraných produktů a služeb partneři získávají bonusové body, které jsou vypláceny na platební kartu. Ano, za prodej HPE opravdu dáváme peníze na kartu,“ zdůraznil výhody partnerských programů manažer.

Jan Zeman, Distribution Business Manager pro Českou republiku

Erudovaného partnera našli zástupci HPE i v eDéčku. Společně, byť pod různými názvy, jsme dokráčeli až k 30 letům spolupráce. S trochou nostalgie mohou dlouholetí členové týmu eD zavzpomínat na doby, kdy jako jedni z prvních prodávali značku na českém trhu.

A že to klape i po letech? To je stejně jako v manželství důkaz stability a síly vztahu. Překonali jsme i krizi, kterou přinesla covidová vlna. Ta se v celém IT segmentu proměnila v tsunami, které napáchalo obrovské výpadky ve výrobě a logistice. „Teď jsme ale definitivně zpět. Po všech problémech mohu s radostí prohlásit, že celé portfolio dodáváme ve standardním režimu tak, jak byli partneři zvyklí před pandemií,“ vzkázal manažer značky.

S odložením roušek se eD a HPE zase mohou soustředit na projekty, které klientům co nejvíce ulehčí život. Jako například jednoduchý a intuitivní konfigurátor iQuote, jenž umožní rychlé vytvoření nabídky přímo na tělo.

„iQuote, to je nákup na pár kliknutí.“

„Díky této aplikaci se reselleři nemusí dívat do různých systémů a složitě hledat potřebné informace, aby vytvořili technicky správnou a konkurenceschopnou nabídku. Navíc s cenovým zvýhodněním Flexoffer získají atraktivní cenu doslova na pár kliknutí,“ vysvětlil Jan Zeman.

Budoucnost? Umělá inteligence v hlavní roli

HPE je nadále aktivní i na poli inovací vlajkových lodí. Představilo svou v pořadí už jedenáctou generaci serverů HPE ProLiant. „Servery Gen11 jsou bezpečnější než kdy dřív a poskytují výjimečný výkon pro jakoukoli úlohu, ať jde o virtualizaci, provoz kontejnerů, databází AI/ML aplikací a celé řady speciálních workloadů, které v dnešním datově orientovaném IT prostředí existují.“

Do světa značka vyslala také nový koncept úložišť HPE Alletra Storage MP s vírou, že se stanou podobným bestsellerem jako historicky 3PAR. „Tímto all-flash řešením míříme na zákazníky, kteří chtějí ukládat spolehlivě, efektivně a superrychle. Nezáleží na tom, zdali je dat 15 terabajtů nebo 1 petabajtů, řešení je díky technologiím a softwarovým nadstavbám neuvěřitelně škálovatelné,“ informoval manažer.

Budoucnost v IT aktuálně rýsuje nástup umělé inteligence (AI). To koneckonců potvrdil letošní veletrh Discover v Las Vegas, kde byla AI hlavním tématem. HPE na akci představilo svůj vklad na tento trh. „A to první z řady aplikací umělé inteligence HPE Greenlake for Large Language Models, která poběží na superpočítačích HPE a navíc v cloudu,“ uzavřel s nadějnými vyhlídkami do budoucna Jan Zeman.