František Koutník: MMD představuje chytré monitory. Nesvítí, když nemusí

93

Víte, kolik monitorů společnosti TPV najdete v průměrné počítačové místnosti? Statistika praví: čtyři z desíti. Pod křídla tohoto velkého hráče na poli monitorů a LCD televizí totiž spadá i firma MMD-Monitors & Displays (MMD). Ta sdružuje značky AOC a Philips. Povídali jsme si o nich s country manažerem Františkem Koutníkem.

Založení firmy MMD je oficiálně datováno do roku 2009, ale celý příběh začíná už o rok dříve. Tehdy provedla TPV akvizici části monitorového byznysu značky Philips. Následně založila společnost, která se o nově nabité produkty v portfoliu měla obchodně, marketingově a inovativně starat. A tak se zrodila MMD, dceřinka se sídlem v Amsterdamu, která do dnešních dnů vyrostla už na 1 300 zaměstnanců.

Není divu, práce je dost. Kromě monitorů Philips má MMD na starost také značku AOC, která vzešla přímo z dílny společnosti TPV již před řadou let. Ostatně pamětníci si možná ještě vzpomenou, že se s ní setkávali už na starých CRT monitorech.

Dnes už se samozřejmě portfolio opečovávané společností MMD ve svém vývoji posunulo a obsahuje širokou škálu nejmodernějších monitorů a displejů, které současná doba může nabídnout. Ty míří k zákazníkům prakticky do celého světa.

Takový kolos logicky nelze ukočírovat pouze z jednoho místa, a tak má MMD regionálně rozesety své zástupce. Najdete je i v srdci Evropy – o chod společnosti v Česku a na Slovensku se z pozice Country manažera stará František Koutník.

Rychlé dodání ze skladu eD

Jeho funkce s sebou nese velkou zodpovědnost, kterou zástupce firmy pociťuje například každoročně při plánování budgetu a následné kontrole plnění. Povinností vůči svému chlebodárci má ale mnohem víc. „Forecastování produktů, komunikace s naším centrálním marketingovým týmem, plánování promoakcí s distributory, komunikace s naší lokální PR agenturou a samozřejmě reporting a prezentování lokálních výsledků centrále,“ nechává František nahlédnout do šíře své pracovní náplně.

„Produktový manažer Karel Káňa je naší prodlouženou rukou.“

Klíčem pro zvládání tohoto náročného profesního mixu je dostatek zkušeností. Deset let je František sbírá pod hlavičkou MMD, z toho většinu času na současné pozici. Ostruhy předtím získával také ve společnostech Verbatim nebo přímo v eD. Kontakty na své bývalé kolegy využívá i nadále, s eDéčkem totiž MMD kooperuje na poli distribuce.

Na adresu svého někdejšího zaměstnavatele nešetří chválou. „Hlavní přínos ve spolupráci s eD vidíme hlavně ve skladové dostupnosti našich produktů a rychlém dodání k resellerům. Ačkoli máme centrální sklad v polském Gorzowě, což není až tak daleko, dodání ze skladu eD je flexibilnější a rychlejší,“ porovnává František Koutník.

Oceňuje i vysokou kvalitu a profesionalitu marketingových aktivit v režii eD, které pomáhají představit MMD i její produktové novinky širokému spektru zákazníků. „Úspěch eventů je výsledkem dobré práce marketingového týmu eDéčka a produktového manažera Karla Káni, který je naší prodlouženou rukou,“ pochvaluje si manažer.

Úsporné monitory nezáří zbytečně

Osobní kontakt se zákazníky zůstává pro MMD velmi důležitý. A to i přesto, že se tuzemská klientela v poslední době ve velkém přesunula do virtuálního světa. „Nárůst nákupů v online prostředí v našem regionu patří k nejvyšším v Evropě,“ podotýká country manažer.

Listovat mohou zákazníci v bohaté nabídce produktů, kterou společnost průběžně zpestřuje atraktivními novinkami. Aktuálně například potěšila všechny kreativce, když představila grafické monitory s certifikací Calman Ready určené pro uživatele, kteří se zabývají zpracováním fotek, videí, animací nebo herním designem. Portfolio oživí také nástup monitorů vybavených OLED panely.

„Směřujeme ke snížení vlastní uhlíkové stopy.“

V gamingu se pak trh, a s ním i značky AOC a Philips, posouvají k neustále vyšším obnovovacím frekvencím. Mimochodem – právě v segmentu gamingu 240Hz+ náleží MMD téměř třetinový podíl na českém a slovenském trhu v prodejích od distribuce k partnerům.

V dlouhodobých cílech firma směřuje k udržitelnosti, na trh tak bude stále častěji přicházet s energeticky úspornými produkty. U monitorů nižší spotřebu zajistí například technologiemi PowerSensor a LightSensor. „PowerSensor dokáže díky zabudovaným infračidlům snížit jas monitoru v nepřítomnosti uživatele, LightSensor zase detekuje okolní osvětlení a následně automaticky reguluje jas,“ vysvětluje princip technických vychytávek František Koutník. Lehčí, menší a maximálně recyklovatelné budou i veškeré obalové materiály. „Všechny tyto kroky směřujeme ke snižování vlastní uhlíkové stopy v celém logistickém řetězci,“ uzavírá.


František Koutník, country manažer MMD pro Česko a Slovensko

Dříve Key Account Manager v eDéčku, posledních deset let šéf v MMD. Na starost má spolupráci s distributory, plánování budgetů nebo dohled nad marketingem v Česku a na Slovensku. Při ohlédnutí za jeho kariérní minulostí nemůžeme opomenout tříletou zastávku v eD v roli Key Account Managera. Odtud jeho profesní kroky směrovaly do Verbatimu a v roce 2014 do MMD na post Channel Managera. Zde se pár měsíců poté usadil na pozici Country Managera, kterou zastává dodnes.

Ve volném čase se nejraději věnuje rodině, sportu a relaxaci. Ideální dovolená je pro něj kombinací všeho – odpočinku u moře (s pivem v ruce), trochy cyklistiky, fotbalu nebo golfu a sledování příběhů Krtečka či Boba a Bobka se svým synem.


Představili jsme i další zástupce značek