Umělá inteligence (AI) se stává běžnou součástí našich životů. A obrovskou roli hraje také při vývoji produktů, obzvláště těch na IT trhu. Jak se trend AI propisuje do nabídky firem? A jak v nejbližší době ovlivní naše odvětví? Zeptali jsme se odborníků z trhu.
Martin Maštalír, generálny riaditeľ SK Dell Technologies
DELL sa k umelej inteligencii stavia s veľkým záujmom a inovatívnym prístupom. Prichádza s komplexným portfóliom, ktorý sa volá „AI Factory“ – je to skupina produktov, riešení a služieb, ktoré sú šité na mieru pre AI pracovné záťaže. Táto továreň na AI umožňuje vybudovať riešenia pre rýchle a opakujúce sa úlohy a je univerzálna pre rôzne prostredia, vrátane cloudov, dátových centier, pracovných staníc a EDGE lokalít. AI vnímame ako klúčovú technológiu budúcnosti a na IT trhu otvára veľký priestor – vplyv bude významný.
René Pospíšil, Country Manager CZ/SK Bitdefender
V oblasti cybersecurity pomáhá umělá inteligence bezpečnostním týmům automatizovat rutinní a opakující se úkoly – monitoring, analýzu událostí, identifikaci anomálií, rychlou detekci a reakci na potencionální hrozby. Bitdefender začleňuje AI i strojové učení (ML) do kybernetické bezpečnosti již dlouho. Například nástroj GravityZone eXtended Detection and Response využívá ML technologie k analýze obrovského množství dat a zdrojů, nástroj GravityZone Incident Advisor pak prezentuje výsledky v lidsky čitelném formátu, který jde rychle vyhodnotit. S tím, jak se nástroje AI stále vyvíjejí, bude i odvětví kyberbezpečnosti vyvíjet další inovativní způsoby, jak je využít ke zvýšení efektivity a posílení obrany.
Jan Bureš, Country Leader CZ/SK Fujitsu
Investice. Důvěryhodnost. Dostupnost. Tři základní pilíře, na kterých staví Fujitsu svá AI řešení. Do umělé inteligence investovalo zatím dvě miliardy dolarů, čímž se řadí mezi globálních top 10 společností v oblasti AI. Jednou ze služeb je PrivateGPT, která uchovává data zákazníků odděleně od jazykového modelu. Zákazník pak sám určuje úrovně přístupu jednotlivých uživatelů k dokumentům. Dále nabízí analytickou službu Chromatography On Demand. Ta zjednodušuje práci v laboratořích. Forenzní model NUIX zase poskládá dohromady z útržků informací dokonalý obrázek pro pojišťovny, policii nebo banky. Jednoduše, AI služby budou zásadní pro budoucí úspěch firem i států. A Fujitsu je připraveno.
Petr Hnilička, produktový specialista Canon
AI je výrazným impulsem jak v oblasti tiskových technologií, tak ve zpracování obrazu. Canon je v této oblasti velmi aktivní. Již nyní AI využíváme v produktech pro práci s dokumenty (Scan2x a Therefore), kde pomáhá s vyčítáním informací z dokumentů. Vyvíjíme i další technologie, které ji budou využívat – AI by měla pomoci zefektivnit procesy a služby zatěžující uživatele (monotónní činnosti, které je problematické automatizovat). Do budoucna budou nástroje nahrazovat nedostatečnou pracovní sílu na poli zpracování dokumentů.
Tomáš Hubocký, produktový manažer HP
Artificial intelligence (AI) transformuje svet technológií a biznisu, umožňujúc ešte vyššiu efektivitu a rýchlejšie inovácie ako doteraz. HP stojí v popredí a už niekoľko rokov využíva AI v produktoch, pri vývoji alebo pri službách. Ako príklad uvediem HP Wolf Security, kde ju využívame na detekciu a prevenciu proti škodlivým kódom. Tlačové riešenia ako HP Smart Tank alebo Metal Jet, riešenie pre pracovné stanice HP ZCentral, HP Proactive Insights – tam všade nájdeme umelú inteligenciu v akcii. Ja osobne verím, že nám bude postupne uľahčovať život. A hoci niektoré pracovné pozície zaniknú, vznikne mnoho iných, ktoré zvýšia kvalitu života, spríjemnia nám ho alebo otvoria nové možnosti.