Dosavadní manažer skupiny nákupu pro český trh Oldřich Kožusznik rozšířil od června své kompetence také na Slovensko. Softwarový tým si krom počátkem srpna přerozdělil další funkce.
- Olda od června vede softwarovou divizi v obou zemích. Krom toho od 1. srpna na Slovensku produktově zastřešuje komodity, o které se stará i v Česku, to znamená segment OEM a FPP/ESD, Office. Tím pádem zůstává částečně i nadále v roli produkťáka.
- Z části tak Olda vypomůže produktovému manažerovi Richardovi Procházkovi, který má tuto oblast pro slovenský trh na starosti. Richard nyní bude mít více času a prostoru soustředit se na své další komodity, konkrétně Microsoft OLP, OVS a OV smlouvy.
- S posílením eD na slovenském trhu od srpna pomůže také dosavadní asistent nákupu pro Českou republiku Honza Šumpich.
- Pro posílení týmu hledá eD referenta pro Microsoft do Bratislavy.
- Dalších třech členů české části softwarového týmu se srpnové přerozdělení kompetencí nedotkne.
- Michal Jílek se bude nadále starat o Microsoft OLP, OVS a OV smlouvy.
- Michal Burkowicz o značky Norton a Symantec.
- A Vojtovi Krausemu zůstávají AVG, Avast, Adobe, Corel, Kaspersky, Nero, Veeam a VMware.
Oldřich Kožusznik je v eD už 17 let. Tehdy nastoupil na pozici produktového manažera a na starosti měl kompletní portfolio značky Microsoft, včetně licenční politiky v oblasti Open programů. V září 2007 se stal manažerem skupiny nákupu pro software, a to pro Českou republiku. V souvislosti se sjednocováním řízení v českém a slovenském eD, rozšířil výkon své funkce od června 2018 také na slovenský trh.
„V oblasti produktů, které má na starosti, se mu dlouhodobě daří udržovat eD na předních příčkách z hlediska podílu na trhu.“
I díky jeho aktivitám se do našeho portfolia podařila získat řada softwarových značek. „Příkladem je třeba ABBYY, se kterou jsme začali prakticky z nuly a dnes máme přímou distribuci s plnou podporou vendora,“ přibližuje Olda. Zalistovat se podařilo také Acronis nebo Veeam. „Ty sice zajišťujeme pouze subdistribučně, věříme ale, že vzhledem k jejich síle tento statut do budoucna změníme a budeme je distribuovat napřímo,“ doplňuje.
Softwarová unita eDéčka pracuje i s mnoha menší značkami třetích stran na lokální úrovni. Snaží se tak reagovat na všechny požadavky partnerů a mít tedy co nejširší, ale zároveň komplexní, nabídku softwaru.
V posledním roce se tomuto týmu podařilo domluvit spolupráci na prodejích Microsoft Surface. „Zprvu se jednalo jen o samotná zařízení, dnes však máme v nabídce rozšířenou část příslušenství a jsme schopni zajišťovat servis a vše s tím spojené,“ dodává asistent nákupu Jan Šumpich, který má tyto produkty na starosti.