Od počátku srpna má eD nového ředitele marketingu. Stal se jím Šimon Churý, dosavadní produktový marketingový manažer senior, který ve funkci vystřídal Daniela Vondráčka. Proč se Dan rozhodl odejít? Co se nyní změní v jejich rodinách? A co oba v nejbližší době čeká? Za minulostí se ohlédli a do budoucnosti nahlédli ve společném dvojrozhovoru.
Dane, proč ses rozhodl v eD skončit?
D: Protože jsem svůj život poslední 4 roky strávil prakticky v hotelích, na dálnicích a na kolejích mezi Prahou, Ostravou a Bratislavou. Nyní cítím, že bych tento čas měl vrátit své rodině. V době, kdy jsem se před 4 roky rozhodoval o nové práci, mi pozice ředitele marketingu v eD přišla velmi zajímavá, ale byla až v Ostravě. S manželkou jsme dlouze diskutovali, zda tento kariérní posun udělat. Nakonec jsme se domluvili, že to bude jen na 2 roky. Přizpůsobili jsme tomu rozhodnutí chod domácnosti. Já přijel v pátek domů, „dobil baterky“ a v pondělí večer zase zmizel. Moment, kdy jsem si uvědomil, že je něco špatně, nastal, když jsem šel vynést odpadky a má mladší dcera se rozbrečela
s tím, že jdu zase do práce a týden mne neuvidí. Do eD jsem přišel, když jí byly 2 roky, teď nastoupila do školy a její dětství mi uteklo mezi prsty. Práce mě opravdu baví, zůstal bych, kdyby to šlo skloubit. S rodinou v Praze to ale nejde.
Kdy jsi Šimonovi řekl o záměru jmenovat jej ředitelem marketingu?
D: Šimona jsem v podstatě do eDéčka s tímto cílem najímal. Neměl jsem v plánu do konce života jezdit mezi Ostravou a Prahou. Postupem času jsem na Šimona předával více zodpovědností a snažil jsem se, aby mi koukal pod prsty.
Š: Když jsem přišel do eDéčka, produktový marketing měli na starosti čtyři lidé, kterým jsem dělal teamleadera. Postupně jsme s Danem mé pravomoci rozšiřovali. Do mého týmu jsme přidali kolegy starající se o grafiku, rozesílku dárků z promo akcí, marketingové finance a nakonec i produktový marketing na Slovensku.
Dan odchází z důvodu nemožnosti skloubení této pozice s rodinou. Co ti pomůže zvládnout tuto pozici lépe?
Š: Zejména Danova práce, kterou udělal za poslední rok. Plně nastavil procesy na Slovensku, pomohl sjednotit kvalitu marketingového týmu a pravidel v obou zemích, dotáhl do konce centralizaci marketingu do Ostravy a v Bratislavě vytvořil samostatný tým profesionálních markeťáků.
D: Šimon je navíc z Ostravy, velký tým má „doma“ a v Bratislavě nebude muset fyzicky být tak moc jako doposud já.
A jak si, Šimone, nyní přeuspořádáš domácnost?
Š: Stejně jako Dan před čtyřmi lety, i já jsem musel udělat dohodu s manželkou. Shodou okolností nám k tomu pomohlo, že od srpna získala od svého zaměstnavatele flexibilitu, což bylo v její firmě doposud nemyslitelné. Díky tomu jsem mohl kývnout na tuto pozici. Pokud
by ji nedostala, zůstal bych v eD jako produktový marketingový manažer senior.
Co považuješ za svůj nejlepší krok v eD, Dane?
D: Jednoznačně vytvoření týmu digitálního marketingu. Díky tomu jsme začali lépe vyhodnocovat úspěšnost marketingových aktivit. To byl výrazný krok vpřed, který
uvítaly i značky, kterým podporu poskytujeme. Velkým posunem pro firmu bylo pak sjednocení řízení (nejen) marketingových aktivit na trzích v Česku a na Slovensku.
Které projekty již byly tvé, Šimone? Byť možná naoko vypadaly, že je prováděl Dan.
Š: Zavedení stylu práce á la interní reklamní agentura. Máme v podstatě dva klienty. Interního klienta, naše nákupní a obchodní oddělení, a externího klienta, naše zákazníky a zástupce vendorů. Vystupujeme tak ze stínu plniče a ukazujeme, že jsme inovátoři a stratégové. Tohle se podařilo i díky doplnění stávajícího týmu o markeťáky se zkušenostmi z reklamní agentury. Vznikl tým, který je složen z těch, kteří mají dlouholeté zkušenosti
s vendor marketingem, a typologicky jsem je doplnil kolegy, kteří jsou větší univerzálové a přinesli do eD marketingu nový pohled. Propojili jsme dva světy – agenturní a klientský.
D: Šimon mě přesvědčil také o přínosnosti tištěného časopisu eDéčko. U mě nápad měl podporu, ale sám bych s ním nepřišel, protože je to pro mě přece jen starý „off-line“ marketing, kterému jsem úplně nefandil. Zjistilo se ale, že lidé mají hlad po informacích o dění v eD. Projekt nakonec sklidil velký ohlas ze strany vendorů i zákazníků, kteří uvítali otevřenost firmy a sdílení informací.
Co vás nyní čeká?
D: Manželka, děti, pes a zahrada. (úsměv)
Š: Nová cesta, nové kontakty, ještě aktivnější ponoření se do B2B marketingu a rozjezd nových připravovaných inovativních formátů pro český a slovenský trh, jako jsou videorecenze a více obsahového marketingu do B2B komunikace. A krom toho i aktivnější podpora obchodního oddělení.
V čem jste si podobní? Změní se něco na marketingu eDéčka?
D: Oba máme rádi pořádek, jasno v procesech a jsme organizované typy. Není potřeba se bát, že by najednou bylo něco jinak. Velkou část vendor marketingu Šimon řídil od svého nástupu, takže v tomto ohledu se určitě nic nezmění.
Š: Neděláme revoluci, ale evoluci. Oba se navíc snažíme přinést to nejlepší, co je v danou chvíli a v daném rozpočtu možné.