Karel Borek: Začal s brašnami, nyní Targus boduje i s technikou

203

Baví vás počítat? Tak pojďme na to. Jedna, dvě, tři, čtyři, pět. Targus právě někde ve světě prodal ochranné pouzdro na tablet. Šest, sedm, osm, devět. Někdo si zrovna pořídil jeho technologické řešení. A takto bychom se mohli jen za dobu čtení těchto řádků propočítat ke krásným prodejním číslům. Ze skladů Targus totiž každých pár vteřin zmizí některý z produktů. Pojďme si tohoto giganta v prodeji batohů, brašen a pouzder představit blíže.

Targus zanedlouho oslaví významné životní jubileum. A coby zkušený čtyřicátník si už získal pevné místo ve vysokých kruzích IT světa, na kterém tvrdě pracoval od svých počátků s brašnou v ruce. Již krátce po založení v roce 1983 navázala společnost kontakty s takovými jmény, jako jsou IBM, Canon nebo Apple.

A zatímco svět ještě stále pochybovačně přihlížel rozvoji počítačového průmyslu, Targus už v roce 1986 prozíravě balil stroje budoucnosti do elegantních brašen. I díky tomu, že firma byla první svého druhu, neměla o zakázky nouzi. Jako první se ozvala Toshiba, která si objednala 250 kusů brašen.

Brzy následovali další. A záhy začaly být této společnosti z Londýna ostrovy malé. Už v roce 1987 Targus expandoval do Kanady a USA, v dalších letech otevřel pobočky v Hong Kongu, Tchaj-wanu, Německu, Francii, ale i v Africe či daleké Austrálii.

V současné době má pobočky ve více než 45 zemích a pokrývá distribuci ve více než stovce států. Její podíl na evropském trhu v brašnách a batozích přesahuje 32 procent, u pouzder pro tablety sedmnáct procent.

Podíl Targusu v brašnách a batozích na evropském trhu přesahuje 32 %, u pouzder pro tablety 17 %.

Targus už dávno nejsou jen brašny

Už dávno to navíc není jen firma, která pomůže bezpečně přenést vaše zařízení z bodu A do bodu B. Za 40 let ušel Targus obrovský kus cesty a postupně rozšířil své portfolio o další IT příslušenství. Jeho technologie využívají ty nejprestižnější firmy současnosti. Prosadil se například s univerzální dokovací stanicí, která si perfektně rozumí se všemi operačními systémy a všemi známými značkami notebooků, či nabídkou bluetooth myší či odolných pouzder na tablet.

Značka je dobře známá i v našich zeměpisných šířkách. A její rozvoj v tuzemsku by mohl být ještě zásadnější, nebýt propuknutí pandemie, která paralyzovala celý svět včetně IT odvětví. Přesto se dařilo i v tomto těžkém období budovat prodejní kanály a povědomí značky Targus u nás. Velkou měrou se o to přičinil byznys konzultant společnosti Karel Borek.

Muž s pětadvacetiletou zkušeností na IT trhu přišel do Targusu v jednom z nejsložitějších období. Našinci se právě učili šít roušky a do prvního lockdownu scházel jen týden. Od nového zaměstnavatele dostal za úkol obchodně se postarat o region střední a východní Evropy, včetně Ruska a Turecka.

Karel Borek, byznys konzultant pro region střední a východní Evropy, Ruska a Turecka

S tím už měl zkušenosti z dřívějších pracovních štací, když stejný trh dříve obstarával pod hlavičkou společností Imation a TDK. Karel Borek se pustil do práce a i v časech izolace a obrovského rozmachu home office dokázal klienty ve svěřeném regionu přesvědčit o kvalitě produktů britské firmy.

Od března společně s eD

Jako zástupce společnosti, která se etabluje především v B2B segmentu, hledal obchodní manažer spolehlivého partnera pro další rozvoj značky na českém a slovenském trhu. Jak už asi tušíte, volba padla na eD system. „Znám eD už dlouhá léta a vnímám jej jako jednoho z největších a nejspolehlivějších IT distributorů v našem regionu,“ nešetří superlativy.

„Zákazníci zjišťují, že se nevyplatí využívat levné značky.“

V březnu 2022 se tak eD stalo distributorem Targus pro Česko a Slovensko. „Od spolupráce si slibuji velký rozvoj značky na B2B trhu. eD system je se svými rozsáhlými zkušenostmi z IT trhu, obchodním a marketingovým týmem, produktovým managementem, rozsáhlou sítí partnerů a propracovanou logistikou ideálním partnerem pro naši značku,“ podotkl zkušený obchodník

Šetření, které se prodraží

Jako každý trh má i ten náš svá specifika. Oproti Skandinávii zde nejsou například tolik rozšířené iPady ve školách. Region západní Evropy je zase velmi lačný po dokovacích stanicích, brašnách a batozích a za špičkovou kvalitu si neváhá připlatit.

Ze zkušenosti Karla Borka se už i naše firmy začínají více ohlížet po kvalitě a vedeni rčením Nejsem tak bohatý abych si mohl kupovat levné věci, vyhledávají produkty, které jim zaručí bezúdržbový chod. „Zákazníci zjišťují, že se jim nevyplatí využívat levné značky, které sice nabízí nižší prvotní náklady na nákup jejich produktů, ale po krátkém čase se začnou projevovat problémy. Ať už ve smyslu přehřívání levných dokovacích stanic, párání švů u brašen a batohů, až přes rozpadající se ochranná pouzdra na tablety,“ vysvětluje.

„Řada ecosmart ušetřila 14 milionů PET lahví.

Zodpovědnost cítí Targus nejen směrem k zákazníkům, kterým chce dodat co nejkvalitnější výrobek, ale i vůči planetě. A tak se už před dvěma dekádami jako první na světě začal věnovat vývoji a výrobě brašen, batohů a posléze i ochranných pouzder na tablety, které jsou vyráběny z plastového odpadu. „Například naše řada ekologických brašen a batohů EcoSmart již ušetřila více než 14 milionů PET lahví před skládkováním. V tomto trendu vidíme budoucnost a vzhledem ke své prestiži a dominanci na trhu to bereme i jako svou povinnost,“ podotkl Karel Borek. I do budoucna se tak firma hodlá zaměřovat na výrobu dalších eko produktů.