Šimon Churý: Management eD prošel obměnou. Nové vedení, známá jména.

183

Vedení eD system se v srpnu proměnilo. Nové složení má management firmy i představenstvo. O tom, co se odehrálo a co eD čeká, jsme si povídali s novým výkonným ředitelem Šimonem Churým, který do té doby řídil marketing a zákaznickou péči.

Proč změny nastaly?

Management firmy, vedení skupiny i akcionáři vnímají, že před eD stojí nové výzvy a projekty, které jsou z oblasti služeb, inovací, technologií a komunikace. Ty vyžadují jinou odbornost a nový přístup, ať už se bavíme o vedení a směřování firmy nebo o zrychlení některých projektů a aktivit.

Můžeš krátce shrnout, jak se proměnil management eD?

Odehrálo se několik úprav. Ve vedení jsou však jména, která naši obchodní partneři dobře znají, ať už od nás nebo obecně z IT trhu. Management doplnil provozní ředitel (COO) Miroslav Vaňák, který už dříve působil v eD, ale také na straně výrobců i velkých zákazníků. Vedoucím ekonomického oddělení se stal Marek Lichnovský, který je v eDéčku již sedm let. Marketingové oddělení po mě převzal Roman Antes, který byl má pravá ruka sedm let.

Která jména v čele zůstávají?

Vedení oddělení nákupu a obchodu je beze změn, což jsou klíčové kontakty pro partnery z řad IT značek i zákazníků. Honza Novák pokračuje jako ředitel nákupu a člen představenstva, Tomáš Jungmann zůstává ředitelem obchodu a Patrik Kajúch je stále ředitelem obchodu pro Slovensko.

Mění se ještě něco?

Bývalý výkonný ředitel Petr Slouka, který vedl firmu sedm let, se stal technickým ředitelem a zůstává členem představenstva. Nově tak přebral zodpovědnost za technologický rozvoj společnosti. Martin Lukánek, bývalý finanční ředitel, firmu opustil. Oběma bych chtěl upřímně a s respektem poděkovat za dlouholeté vedení eD, a vůbec za desítky let ve firmě. Pro eDéčko udělali mnoho, vložili do něj spoustu energie, často i na úkor volného času.

Jaké je složení představenstva?

V představenstvu zůstávají Petr Slouka a Honza Novák, nově jsem členem já. Společně jsme zodpovědní za strategické směřování společnosti a podepisování smluvních závazků.

„Chceme, aby eD nadále udávalo trendy“

Mění se tvým nástupem něco pro obchodní partnery?

Kdo mě zná, ví, že může očekávat více energie, rychlost, odvahu a hledání cest, jak jít vpřed. A to se týká služeb, kvality péče i obchodní podpory, ať už směrem k výrobcům nebo zákazníkům. Chceme, aby eD stálo nadále v čele moderní distribuce, aby udávalo trendy. Zároveň chci ale ujistit partnery ohledně tří věcí.

Zaprvé, nadále bude naším hlavním byznysem distribuce a propojování výrobců a prodejců v Česku, na Slovensku a v Polsku. Zadruhé, budeme ctít tradiční část trhu, která má k inovacím zdrženlivější přístup. A za třetí, uzavřené dohody platí. Na předání agendy úzce spolupracuji s Petrem Sloukou. Společně tak s dalšími členy managementu plynule navážeme a vyřešíme všechny rozjednané projekty.

Jak vnímáš eD?

Jsme stabilní partner se skvěle vyladěným jádrem distribučního byznysu. Zároveň jsme jediný z velkých distributorů, který nemá zahraniční vlastníky. Na jednu stranu to může ztížit získávání kontraktů. Na druhou stranu nám to umožňuje pružněji reagovat na potřeby regionálních trhů, ať už v Česku nebo na Slovensku. Nemusíme nic konzultovat s nadnárodními vlastníky, ale můžeme vše řešit hned s respektováním regionálních potřeb daného trhu.

Kde vidíš firmu za dva roky?

Chceme se posunout ve službách a inovacích, které budeme dostávat na trh. Zkrátka být štika v rybníce. Distributor 21. století, který je aktivní, nápaditý a první, nejrychlejší volba pro rozvoj byznysu. Klíčové pro mě je, abychom naslouchali a měli odvahu věci měnit, a to zejména ve smyslu, že je budeme rychle a efektivně s partnery řešit.

V eD jsi sedm let, šest jsi strávil jako marketingový ředitel, což je na této pozici rekord. Co tě na tvé práci nejvíc baví?

Vždy mě bavilo tvořit. A v eDéčku mě to baví obzvlášť. Dostal jsem tady příležitost začít dělat B2B distribuční marketing jinak. Přišli jsme s novými, pro náš trh tehdy nevšedními formáty jako magazín, recenze, podcasty, online konference. Navíc chuť inovovat je i na dalších odděleních. Důkazem jsou přibývající novinky v eD SHOPu nebo služby jako Dáša (DaaS) a Sáša (SaaS). A hlavně, obklopují mě skvělí, ambiciózní a inovacím otevření kolegové, kteří chuť tvořit sdílejí se mnou.

A proto jsi přijal post výkonného ředitele?

Ano. Postupně mi k marketingu přibývaly i další projekty ze zákaznické péče, inovace, obchodní podpora a další. Moje role a zkušenosti se tak rozšiřovaly do dalších oblastí, až jsem dostal od akcionářů technologické skupiny eD group důvěru vést celou firmu. Vážím si toho, je to výzva, do které dám svou energii i 25letou zkušenost.

„Přestože jsme v tradičním byznysu, vyhovuje mi otevřený přístup k tvoření“

Co tě napadlo, když přišla nabídka na novou pozici?

Když se řešily potřebné změny odbornosti v eD a dostal jsem nabídku, přistoupil jsem k ní s energií i s pokorou. Mám eDéčko rád, protože mi vyhovuje otevřený přístup k tvoření, přestože jsme v tak tradičním a vztahovém byznysu. Navíc jsem si za ty roky vybudoval pevné vztahy s partnery i výrobci a stále mám nápady i odvahu pomáhat a měnit věci k lepšímu, což se samozřejmě na postu výkonného ředitele dělá snáz. Dalším důvodem, proč jsem nabídku přijal, byla jistota stabilního týmu – Honza Novák, Tomáš Jungmann, Petr Slouka a Mirek Vaňák, tedy odborníci a aktivní kolegové.

Nebude se ti stýskat po marketingu?

Úplně jej neopouštím. Zůstávám sedět v kanceláři s marketingovým týmem, protože je pro mě důležité být mezi lidmi, ne se zavřít někde sám do bubliny vlastního kanclu. Už dnes máme mnoho projektů, které propojují marketing s obchodem, nákupem a dalšími odděleními. Na těchto projektech budu nadále spolupracovat, ale nyní z pozice vrcholového managementu.

A samozřejmě s respektem k novému vedoucímu marketingového oddělení Romanovi. Tento přístup, označovaný jako marketingově řízená společnost, nám pomůže posunout nejen eD, ale i celý IT distribuční trh. A taky mě kolegové, partneři i klienti stále budou moci zastihnout při přípravách našich akcí, třeba i v dalekých Košicích.


Hvězdná sestava managementu:

Šimon Churý, výkonný ředitel (CEO)

Na pozici výkonného ředitele přináší 25leté zkušenosti z obchodních a marketingových manažerských pozic. Po studiích začínal kariéru v reklamních agenturách. Následně téměř devět let působil v ostravské softwarové firmě Kvados na pozici marketingového a provozního ředitele. V roce 2017 přišel do eD, kde posledních šest let zastával post marketingového ředitele. Odpovědný byl za podporu světových IT značek na distribučním trhu v Česku, na Slovensku a v Polsku. Časem se jeho agenda rozrostla také o zodpovědnost za zákaznickou péči a marketingovou komunikaci technologické skupiny eD group, pod kterou eD system spadá. V srpnu 2024 dostal na starost řízení celé společnosti. Zároveň se stal členem představenstva firmy.

Petr Slouka, technický ředitel (CTO)

V IT distribučním světě by se těžko hledal někdo, kdo jej nezná. Pohybuje se v něm totiž již od 90. let. S eD system je spjat od počátků firmy, roky byl na manažerských pozicích. Jedenáct let zastával post ředitele nákupu, od roku 2017 post výkonného ředitele a působil v představenstvu firmy. Pod jeho vedením prošlo eD například úspěšným sjednocením řízení na českém, slovenském a polském trhu nebo automatizací skladu, která zefektivnila distribuci zboží. Od srpna 2024 se stal technickým ředitelem a přebral tak zodpovědost za technologický rozvoj společnosti. Nadále zůstává i členem představenstva.

Jan Novák, ředitel nákupu

Do eDéčka nastoupil ještě při studiích v roce 2011 jako stážista. Od té doby už řady eD neopustil. Postupně prošel pozicemi asistenta nákupu, produktového manažera a business unit manažera s odpovědností za strategický rozvoj unity periferií a networkingu. V roce 2018 byl vybrán jako ideální kandidát na post ředitele nákupu a převzal zodpovědnost za 75členný tým. Za léta svého působení se podílel na zisku či rozšíření desítek distribučních kontraktů (Asus, Lenovo, Brother, NEC a další). V rámci své agendy řeší také rozvoj služeb (DaaS, SaaS) a vede strategická jednání s klíčovými partnery. Už téměř čtyři roky je zároveň členem představenstva firmy.

Miroslav Vaňák, provozní ředitel (COO)

V oblasti IT technologií se pohybuje celou svou pracovní kariéru. Posledních deset let působil v české společnosti Z + M group, která je jedním z nejvýznamnějších středoevropských poskytovatelů komplexních dokumentových řešení. Zastával tam post výkonného ředitele. Předtím byl sedm let na manažerských pozicích ve firmě Xerox, kde měl na starosti českou a slovenskou distribuci a vedení týmu zodpovědného za partnerský kanál. IT trh však dobře zná i přímo z prostředí eD. V letech 2005 a 2006 byl v eDéčku business unit manažerem pro oblast periferií. Po téměř 20 letech se tak vrací do řad IT B2B distribuce, a to s kompletní znalostí trhu ze všech tří stran. V roli provozního ředitele má na starost řízení a optimalizaci procesů společnosti v oblasti logistiky, nákupu a obchodu.

Tomáš Jungmann, obchodní ředitel

Už pět let je spjat s vedením obchodního týmu eDéčka a budováním obchodních vztahů na českém, slovenském i polském IT trhu. Za tu dobu se podílel na řadě moderních prodejních nástrojů (DaaS, SaaS, financování prostřednictvím dotací nebo projekty na digitalizaci škol). Obchod jej ale provází celou kariéru. První větší zkušenosti s B2C i B2B segmentem sbíral pět let ve společnosti Canis Safety, kde se vypracoval až na pozici obchodního ředitele. Rodinné firemní prostředí pak vyměnil za post v mezinárodním korporátu – ve společnosti Innogy, kde měl na starost obchod a rozvoj péče o zákazníky. Po pěti letech v Innogy se jeho profesní cesta střetla s Tomášem Čuprem a startupem Rohlík, kde například pomáhal s péčí o zákazníky a rozvojem byznysu na maďarském trhu. V rámci své kariéry pracoval také v Německu a v Anglii.

Marek Lichnovský, vedoucí ekonomického oddělení

Finance studoval již na vysoké škole. Po jejím absolvování zamířil v roce 2017 do eDéčka na juniorní manažerskou pozici. Ve finančním světě IT distribuce se zorientoval velmi rychle – po dvou letech zastával seniorní manažerskou pozici a v roce 2020 dostal na starost vedení celého kreditního oddělení eD. V poslední době v případě potřeby také zastupoval tehdejšího finančního ředitele Martina Lukánka a postupně tak nabíral zkušenosti pro post lídra ekonomického oddělení.

Roman Antes, vedoucí marketingového oddělení

Post lídra marketingu přebral po téměř sedmi letech na pozici seniorního marketingového manažera, kdy byl pravou rukou tehdejšího marketingového ředitele Šimona Churého. V eD tak má za sebou vedení týmu produktového marketingu, strategické plánování, řízení rozpočtů a vedení samostatných projektů i mimo oblast marketingu. V minulosti pracoval jako projektový manažer v reklamní agentuře, kde získal dobré základy pro přípravu a vedení kreativních a efektivních marketingových kampaní, ale také v oblasti vedení širokého týmu odborníků.