„Reklamace na Slovensku jsme zrychlili téměř o 100 %,“ říká Ivo Bialek

2119

Slovenské reklamační oddělení v březnu přešlo na nový systém. Co se v souvislosti s tímto krokem událo? Zrychlil se proces? A pocítí změnu zákazníci v Česku a na Slovensku? Manažer reklamací Ivo Bialek na všechny tyto otázky odpověděl a prozradil i pozitivní data.

Proč změny nastaly?

Důvodem je snaha sjednotit reklamace, aby probíhaly jednotně v obou zemích. Důsledkem změn je následné usnadnění, zrychlení a zkvalitnění celého procesu jak pro zákazníky, tak pro dodavatele, kteří díky tomu komunikují s jedním distributorem a jedním oddělením.

Jak probíhá nový reklamační systém na Slovensku?

Slovenští zákazníci odesílají zboží v podstatě tak, jak byli zvyklí, na jednotlivé slovenské pobočky eD. Z poboček se produkty posílají obratem do Bratislavy, odkud jsou denně
sváženy do ostravského skladu. Tam je přebírá naše čtrnáctičlenné reklamační oddělení, které vše řeší s výrobcem. Pokud má zákazník po vyřízení reklamace nárok na nový produkt, pošle mu jej bratislavský sklad, v případě, že vracíme opravené zboží, odesíláme jej z Ostravy rovnou na adresu zákazníka.

Změnilo se něco pro české zákazníky?

Ne. Systém, který máme nastaven v Česku, dlouhodobě funguje. Většinu reklamací řešíme do 5 dnů a k tomuto standardu postupně míříme i na Slovensku. Jednou z priorit je pro nás snaha být rychlejší než konkurence, a to se nám podle mých informací daří.

Vývoj průměrné doby vyřízení reklamace na Slovensku

Vývoj průměrné doby vyřízení reklamace na Slovensku

Můžeš již nyní číselně doložit přínosnost procesu?

Za poslední rok jsme na Slovensku zrychlili reklamace téměř o 100 %. V roce 2017 zákazník čekal na vyřízení průměrně necelých 14 dní, letos to není ani 8 dní. V dubnu jsme se dokonce dostali na necelých 7 dní, včetně dopravy zpět k zákazníkovi. V Česku máme za posledních 8 let průměr 4,3 dne. Časem chceme tuto službu zefektivnit tak, abychom slovenským zákazníkům nabídli stejný standard jako českým. A vzhledem k tomu, jak pozitivně se situace vyvíjí, věřím, že tohoto cíle dosáhneme v brzké době.

Tím, že u nás nakoupíte, náš vztah nekončí.

  1. Připravujeme pro vás produktová školení, workshopy a další setkání
  2. Konzultujeme a radíme, pokud si s něčím nevíte rady
  3. Pro své partnery vyvíjíme projekty určené přímo pro jejich podporu